Black Street Star


Provizní systémy (affiliate)

Jestliže jsou Vaše internetové stránky zajímavé a mají vysokou návštěvnost, máme pro Vás tip, jak si finančně přilepšit. Vyzkoušejte provizní systémy. Takzvaný affiliate marketing k nám dorazil z USA, kde zaznamenal vysokou úspěšnost.

Co jsou provizní systémy?

Provizní systém (affiliate) funguje na principu spolupráce. Znamená to, že umožníte jiné společnosti, aby vkládala své reklamy či odkazy na Vaše webové stránky. Vytvoříte na svých stránkách volnou reklamní plochu, kde se budou zobrazovat např. reklamní bannery, a to té firmy, s níž uzavřete spolupráci právě na bázi provizních systémů.

Dva způsoby provizních systémů

Poté jsou dva způsoby, jak na provizních systémech můžete vydělávat. Buď je dohoda taková, že se platí za kliknutí na banner či odkaz, které je realizováno z Vašich stránek, nebo se platí za uskutečněnou objednávku návštěvníka, jež přišel taktéž z Vašich stránek. V případě objednávky se Vaše provize začne započítávat ve chvíli, kdy zákazník za zboží zaplatí. Z výdělku firmy poté dostáváte finanční částku, která činí obvykle jedno až dvanáct procent. Vše záleží na dohodě. Je důležité podotknout, že provize se neplatí za umístění reklamy, ale skutečně jen za provedenou „akci“.

Banner nebo referral?

Zmínili jsme propagaci firmy buď formou banneru nebo odkazu. Existuje ale také další možnost, a tou je tzv. referral. To znamená, že budete doporučovat provizní systém dalším uživatelům internetu. Lze tak činit, pokud na své stránky umístíte provizní odkaz, nebo když na Vámi uvolněnou plochu vložíte reklamu na provizní systém. Pokud se uživatel rozhodně pro affiliate program a bude zjištěno, že se k této možnosti dostal skrz odkaz či reklamu umístěnou na Vašich stránkách, budete dostávat dohodnuté procento z jeho provize. Provizní systémy nejlépe fungují na těch stránkách, které jsou pro návštěvníky něčím poutavé. Pokud statistiky ukazují, že návštěvnost Vašich stránek je nízká, není výhodné tento způsob marketingu provozovat.

Podvody při užívání provizního systému

Bohužel se stále najdou tací, kteří se snaží ze všeho vytěžit maximum, a to na úkor poctivého jednání. Stává se tak i u provizních systémů. Naštěstí existují způsoby, které vyzrají i na ty největší „chytráky“. To znamená, že na bannery a odkazy nesmíte klikat Vy sami a ani ti, které byste k tomu ponoukali. Systém více prokliků z jedné IP adresy neuzná.

Jaké reklamy se nejčastěji objevují?

Na stránkách, které se rozhodly spolupracovat prostřednictvím provizních systémů, bývají nejčastěji umisťovány reklamy na nějakou aktuálnost, např. se jedná o slevové akce, upozornění na nový produkt apod. Pokud zaznamenáváte na svých webových stránkách pravidelnou návštěvnost, zkuste využít právě provizních systémů. Jedná se o praxí prověřený způsob marketingu.

Využití a cíle

Public relations se využívají v těchto případech:

  • podpora prodeje
  • udržení reputace
  • získávání zpětné vazby
  • odvracení útoků
  • zlepšení informovanosti
  • zvýšení motivace

Kontakt

Black Street Star s.r.o.

Ostrava - Třebovice, Zemědělská 5295/6, PSČ 722 00

info@blackstreet.cz

Dále by Vás mohlo zajímat

Firemní prezentace - Návrhy firemní identity - SEM (search engine marketing) - Rezervační systémy - Grafické návrhy webových stránek - Provizní systémy (affiliate) - Věrnostní systémy - Návrhy propagačních materiálů - Exporty do katalogů zboží.cz - Internetová fóra a diskuze - Návrhy vizitek - Webhosting - Tvorba bannerů - Správa a registrace domén - Inzertní servery - PR články Informační portály - Bannery, které prodávají - Internetové aplikace na zakázku

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace